Menu Close

RUOŠIAMĖS Į MOKYKLĄ

Prasidėjus priėmimui į bendrojo ugdymo mokyklas, būsimų pirmokų tėveliams kyla vis daugiau klausimų dėl tinkamo vaiko amžiaus ir pasiruošimo mokyklai. Svarbiausias klausimas – vaiką į mokyklą geriau leisti šešerių ar septynerių metų? Tėveliai nerimauja dėl to, ar savo vos 6 metų sulaukusį vaiką išleidę į pirmą klasę, nepakenks jam, ar šiam moksluose neteks vytis vyresnių klasės draugų. Tiesa ta, kad vytis tenka ir vyresniesiems, todėl, ar vaikas sugebės mokytis kaip metais vyresni bendraklasiai, pernelyg nerimauti nereikėtų. Žinoma, kiekvienas tėvas savo vaiką pažįsta geriausiai, tad sprendimas bei vaiko gebėjimo mokytis įvertinimas priklauso tik nuo tėvų.

Tačiau vaiko pasiruošimo eiti į mokyklą esmė slypi ne tik gebėjime mokytis, mokėjime skaityti ar rašyti, bet ir vaiko socialiniuose įgūdžiuose, savarankiškume. Prieš leisdami vaiką į pirmą klasę anksčiau numatyto mokyklinio amžiaus, tėvai turėtų pastebėti, ar vaikas:

  • Miegui pasiruošia savarankiškai: žino, kada miego laikas, apsirengia pižamą, nusiprausia.
  • Švariai ir tvarkingai laiko žaislus ir knygas.
  • Laikosi įprastos higienos: nusiprausia veidą ryte, išėjęs iš tualeto, paglostęs augintinį ar pažaidęs bei prieš valgį nusiplauna rankas, valosi dantis.
  • Įeidamas į namus nusivalo batus, o kambariuose nevaikšto su batais.
  • Be priminimo persirengia namų drabužiais, persiauna namų avalyne.
  • Valgydamas sėdi taisyklingai, nesiblaško, tinkamai naudoja stalo įrankius, kruopščiai kramto maistą.
  • Atsitikus nelaimei mokėtų ir galėtų kreiptis pagalbos į mokyklos seselę ar, jei nelaimė nutinka už mokyklos ribų, į kitas skubiosios pagalbos instancijas.
  • Drabužius ir avalynę išlaikyti švarius ir tvarkingus.
  • Naudoti nosinę ar servetėles.
  • Greitai apsirengti / persirengti. Susišukuoti.

Kai kurie įgūdžiai iš pirmo žvilgsnio neturi nieko bendro su ugdymo įstaigomis, tačiau visi jie rodo, kad vaikas yra savarankiškas, suvokia savo pareigas, žino atsakomybes ir savo veiksmų pasekmes. Toks visapusiškai pasiruošęs vaikas yra pasiruošęs ir naujam, savarankiškam gyvenimo etapui.

Vis dėlto, tokie apibendrinimai tikrai netinka visiems vaikams – kiekvienas vaikas yra unikalus ir nepakartojamas. Ar vaikas tikrai pasiruošęs mokyklai, gali spręsti tik nuolat su juo būnantys tėveliai. Tėveliams gali patarti ikimokyklinio ugdymo pedagogai, švietimo pagalbos specialistai.

 

Skip to content