2025 m. gegužės 26-osios rytą Visagino švietimo pagalbos tarnyboje netrūko profesinio šurmulio – čia rinkosi Visagino PPT komanda ir Lietuvos įtraukties švietime centro (LĮŠC) specialistės. Įvyko Metodinė diena, kuri tapo puikia proga ne tik pasidalyti patirtimis, bet ir gyvai aptarti aktualius klausimus, susijusius su specialiųjų ugdymosi poreikių vertinimu bei švietimo pagalbos teikimu.
Dieną pradėjo Visagino švietimo pagalbos tarnybos direktorė Eleonora Dutkevičienė, kuri kartu su savo PPT komanda, pristatė savo kasdienį darbą – ne tik tai, kuo džiaugiasi, bet ir su kokiais sunkumais tenka susidurti. Pasidžiaugta augančiu bendradarbiavimu tarp institucijų ir vis stiprėjančia komanda, tačiau tuo pačiu metu atkreiptas dėmesys į vis didėjantį švietimo pagalbos poreikį ir iššūkius, susijusius su teisinių dokumentų interpretacija. Ši dalis tapo puikia įžanga konstruktyviai diskusijai.
Didelė Metodinės dienos dalis buvo skirta aktualių ir kasdieniame darbe dažnai kylančių klausimų nagrinėjimui. Kartu su LĮŠC specialistėmis diskutuota apie:
* mokinio padėjėjo funkcijų ribas – ypač atsižvelgiant į punktus, reglamentuojančius savitvarkos bei ugdymo proceso pagalbą;
* pagalbos skyrimo, nutraukimo ir stebėsenos procedūras pagal naujausius teisės aktus;
* komisijų vaidmenį mokyklose, jų atsakomybę ir sprendimų galią;
* vertinimo dokumentų pildymo subtilybes bei tarpdisciplininį specialistų bendradarbiavimą;
Diskusijos buvo gyvos, įtraukiančios, kupinos praktinių pavyzdžių ir „iš gyvenimo“ kylančių situacijų. Specialistės iš LĮŠC pateikė išsamius, pagrįstus atsakymus, kurie padėjo geriau suprasti įstatymų taikymą realiose situacijose.
Antroje dienos pusėje dėmesys nukreiptas į praktinę veiklą – kartu analizuoti konkretūs atvejai, rengti pagal galiojančius teisės aktus. Tai buvo ne tik naudinga, bet ir labai aktuali patirtis, leidusi palyginti darbo metodus ir išgirsti vertingų įžvalgų iš kolegių.
Metodinė diena Visagine dar kartą priminė – kai specialistai buriasi drauge, keičiasi patirtimis ir ieško sprendimų – laimi ne tik jie, bet ir kiekvienas vaikas, kuriam ta pagalba skirta.